2.11.2010

Vakit Tamam,TROUG Avrupa'nın en buyugu olmak için yola çıkıyor





Vakit Tamam,Turkish Oracle User Group Avrupa'nın en buyugu olmak için yola çıktı.

Sizlerle TROUG nasıl hayata geçtiğini ve bu konudaki izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
Türkiye'de H.Tonguç Yılmaz'ın yıllar önce kurduğu ve bugun 10 yılı aşan süresine rağmen hayatta olan insanların birçok sorusuna cevap veren yahoo grubumuz bulunuyor. Bende bundan iki-üç sene önce bir Oracle Forum Sitesi oluşturdum. Bugune kadar yüzlerce oracle sorusuna cevap verdik. her iki organizasyonda da 2000 civarında Oracle kullanıcısı üyemiz bulunuyor.

Tonguc bundan yıllar evvel Oracle user group kurmak üzere harakete geçmiş ama o zamanki süreçte bu sonuca ulaşmamış ve buda Tonguç'un biraz umudunu kırmıştı. Uzun süren çabalarımızdan sonra bu sene başında Oracle'da bir toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantıda Tonguç ,ben ve değerli Oracle çalışanı dostlarımız vardı. Onlarda bizim isteklerimiz karşısında bize destek olacaklarını söylediler. O günden bugüne yola çıkacağımız değerli kurucu üyelerimiz ile birçok defa biraraya geldik.

Kurucu üye arkadaşlarımıza olan güvenimden dolayı Avrupa'nın en büyüğü olacağız diyebiliyorum. Herbiri birbirinden değerli bu arkadaşlarımızla ilgili düşüncelerimden bahsetmek istiyorum.

Öncelikle değerli yol arkkadaşım H.Tonguç Yılmaz. Turkiye'nin ilk ACE ünvanına sahip uzmanı, eğer Oracle ile uğraşıyorsanız mutlaka onu tanırsınız, Engin tecrübelerinin yanısıra inanılmaz alçak gönüllü bir dost.
Hüşnü Şensoy Dünyanın en genc ACE direktor unvanına sahip uzmanı, 2009 DBA of the year. Hüşnü için söylenecek çok fazla kelimeler var ama ben onun bu genç yaşında bu kadar bilgi dolu olmasına tek kelime ile hayranım.
Orhan Bıyıklıoğlu, benim gördüğüm en iyi Unix/linux uzmanı. Ayrıca bir Unix Admin'in Oracle ASM gibi konularını bu kadar iyi bilmesini kıskanmamak elde değil.
Ersin ihsan Unkar, birçok buyuk database ile uğraşmıs konularında detaylı bilgiye sahip uzman bir arkadaşımız
Emre Baransel, iyi dostum Ankara'da bizim temsilcimiz. Ankara'da olmasına ragmen her zaman büyük yardımcımız. Gokhan Atıl ile beraber Turkce Oracle için çalışan arkadaşımız.
Gokhan Atıl ekibimizin renkli uzmanlarından, Oracle konusunda önemli işlere imza atmış bir arkadaşımız.
Yasin Saygılı ekibimizin en genc üyesi. Hırslı çalışkan bir arkadaşımız.
Birde Ferhat Şengönül var oda benim gözümde kurucu üyemiz sayılır. Yıllardır Datawarehouse üstüne çalışan çok tecrübeli bir arkadaşımız.

Kurucu üyelerimizin tecrübelerini toplasak 100 yılı bulabilir :)
4 kasımda 2010 Oracle Day'de değerli arkadaşlarım Tonguç ve Hüsnü'de benimle birlikte TROUG sessionlarında HALIC salonunda sunum yapacağız. Bugüne kadar 3000'den fazla uzmana Oracle eğitimi veren bir danışman olarak Şu kadarını söyleyeyim Tonguç'un blog'ta seminer içeriğini görünce inanın heyecanlandım. Hüsnü'nünde eminimki sunumu muhteşem olacaktır. üçümüzün sunumları aslında bir 11g New features temeline dayanıyor. Bu sunumlardan sonra inanılmaz eğlenceli bir panelimiz var.

TROUG SIG yapılandırmasınıda sizlerle Yakında paylaşıyor olacağız. Konularında herkesin takdirini kazanmış uzman arkadaşlarımız var.

Son olarak değerli Oracle çalışanı arkadaşlarımız Senior Sales Manager Sedat Zencirci ve Tecnology Solutions Manager Filiz Doğan'a katkılarından dolayı çok teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok: